4 fede destinationer til en studierejse

StudieturDet kan være rigtig svært at vælge det perfekte rejsemål, når studierejsen skal bookes. Rigtig mange tiltrækkes af de mest kendte destinationer, som er rigtig populære. Ofte er det de mere eksotiske destinationer, der vinder i lotteriet. Det er dog ikke altid de mest eksotiske rejsemål, der er de bedste til en studietur. Der er masser af seje destinationer og seværdigheder rundt om i verden, som ikke er så kendte – men som er spændende at opleve. Herunder får du nogle gode tips til, hvor studieturen blandt andet kan gå hen. Du får to bud på en studierejse, der kan laves for forholdsvis billige penge, og du får to bud, der ligger i den dyrere kategori.

Studietur på budget – Berlin

Det første bud på en destination til en studierejse er Berlin. Berlin er en rigtig spændende storby, som har rigtig mange ting at byde på. Især er der utrolig mange historiske aftryk i Berlin, som er spændende for de fleste at se nærmere på og lære om.

En studierejse til Berlin kan være forholdsvis billig. Dette gælder især, fordi transporten kan gøres billigt. Mange lavprisselskaber flyver billigt til Berlin fra Danmark hver dag. Alternativt er det muligt at tage toget eller busser fra Danmark.

Studietur på budget – London

London er en forholdsvis populær storby at tage til for studerende, der skal på studierejser. Dette skyldes måske især, at London har et rigtig fedt ry, og at mange derfor gerne vil opleve byen på egen hånd. London har, ligesom Berlin, rigtig mange forskellige spændende og storslåede seværdigheder at byde på. Selve byen er i virkeligheden en seværdighed i sig selv. Selvom det er dyrt at bo i London, kan studieturen laves forholdsvist billigt. Dette skyldes igen, at flypriserne til London er lave.

Den dyre studietur – USA

Rigtig mange unge og studerende vil gerne prøve noget nyt og spændende – det skriver blandt andet bladetmomentum.dk – ligesom de fleste er klar over det. Derfor er der også mange, der drømmer stort, når talen falder på studieture. Hvis du og din klasse vil opleve noget helt særligt, skal I tage på studierejse til USA. I kan for eksempel besøge det vestlige USA, herunder Washington DC, Boston og New York. Her er der kultur og historie for alle pengene.

Den dyre studietur – Kina

De dyre studierejser er blevet populære, og mange skoler bruger dem til at tiltrække nye studerende, som du kan læse her. Hvis I gerne vil på en speciel studierejse, og prisen ikke er en afgørende faktor, kan I overveje at rejse til Kina. I kan for eksempel besøge Beijing, hvor der er mange spændende ting at se. Hele den kinesiske kultur er noget særligt, og derfor vil en studierejse til Kina med garanti også gøre et stort indtryk på hele klassen.